Reklamation och retur


RETURER

Vi vill att du ska vara helt nöjd med ditt köp!
Om du behöver returnera en vara erbjuder vi 14 dagars retur- och ångerrätt från den dag du mottagit din beställning.

- Produkten ska vara oanvänd, i ursprungligt skick och i sin hela produktförpackning med samtliga tillbehör.

- Om varan har använts eller skadats förbehåller vi oss rätten att neka returen eller reducera återbetalningsbeloppet.

- Sthål-produkter köpta via återförsäljare ska returneras direkt till återförsäljaren.

- Vid retur står du som kund för returfrakt, samt eventuella tullar och skatter.


REKLAMATIONER

Om din vara är felaktig eller skadad vid leverans, kontakta oss så snart som möjligt på webshop@sthal.se

Fyll i felbeskrivningen i returblanketten nedan och bifoga bilder som tydligt visar skadan eller felet, så hjälper vi dig vidare.

BYTEN

Om du vill byta en vara:

1. Returnera först varan enligt instruktionerna nedan.

2. Gör därefter en ny beställning via vår webbshop.


RETURFRAKTKOSTNADER

  • Inom Sverige: 79 kr oberoende av transportör

  • Belgien, Danmark,Finland,Nederländerna,Österrike, Tyskland: 19 Euro DHL Service Point

  • Frankrike, Italien, Spanien: 29 Euro at DHL Service Point


SÅ HÄR GÖR DU EN RETUR

1. Fyll i returblanketten nedan med all nödvändig information och bifoga eventuella bilder.

2. Invänta svar från vår kundsupport innan du skickar tillbaka varan.

3. När du fått ett godkännande – följ instruktionerna utifrån vilken transportör som levererade ditt paket.


DHL

- En förbetald returfraktsedel finns i ditt paket.

- Placera returfraktsedeln i den självhäftande plastfickan och fäst den på paketet.

- Packa in varorna väl, så de inte kan åka runt i paketet

- Förslut paketet noggrant.

- Lämna in på närmaste DHL Service Point.

- Hitta inlämningsställen: locator.dhl.com


AIRMEE

- Ingen fysisk returfraktsedel behövs.

- Boka retur via Airmee-appen eller via spårningslänken som du fick via SMS vid leverans.

- Klicka på länken eller “Boka upphämtning” i appen.

- Välj datum och tid för upphämtning och bekräfta bokningen.


Observera:
Returer som inte uppfyller våra riktlinjer kan nekas eller leda till reducerad återbetalning.


ÅTERBETALNING

1. Återbetalningar behandlas inom 3 arbetsdagar efter att vi mottagit och godkänt din retur.

2. Beloppet återbetalas till samma kort eller konto som användes vid köpet.

3. Beroende på bank eller kortutgivare kan det ta 1–3 arbetsdagar innan pengarna syns på ditt konto.

4. Fraktkostnaden för returen dras av från återbetalningsbeloppet.

5. Vänligen observera att behandlingstiden kan variera mellan olika länder.


FRÅGOR?

Har du fler frågor om returer eller återbetalningar?
Kontakta vår kundsupport på  webshop@sthal.se – vi hjälper dig gärna!

RETURBLANKETT

Fyll I blanketten nedan så kontaktar vi dig på den angivna e-posten så snart vi kan.
OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.